Ar multivitaminai turi pakankamai vitamino D?

2018/03/07 Kategorija: Apie vitaminą D

Ar multivitaminai turi pakankamai vitamino D?

Turbūt girdėjote, kad daugumai žmonių nepakanka vitamino D? Tai yra tiesa. Nustatyta, kad vienam milijardui pasaulio žmonių trūksta šio svarbaus vitamino. Taigi dauguma tiesiog pagalvoja, kad išsitirti vitamino D atsargas kraujyje nereikia, pavartosiu multivitaminus ir šio vitamino pakaks. Bet taip būna retai.
Multivitaminai mums padeda užlopyti mūsų mitybos spragas. Dauguma komercinių vitaminų dažniausiai siūlo paprasčiausius vitaminų mėginius. Vitaminų ir mineralų kiekis tokiuose vitaminuose gali pasiūlyti tik “optimalios” sveikatos palaikymą. Pirmoji priežastis yra ta, kad gamintojai paprasčiausiai nesugeba visų reikalingų vitaminų ir mineralų sutalpinti vienoje ar dvejose tabletėse. Kai kurie vitaminai suteikia rekomenduojamą paros vitaminų dozę (RPD), tačiau susiduriame su dilema, kai klausimas paliečia vitaminą D.

Analizuojant 6 dažniausiai naudojamus multivitaminus, kurie randami JAV vaistinėse, pastebėta, kad multivitaminai vidutiniškai talpina tik 1000 TV vitamino D. Kadangi daugeliui žmonių trūksta vitamino D, jiems reikia didesnės dozės. Tyrimai parodė, kad multivitaminai, talpinantys 2000 TV per parą, yra daug efektyvesni norint pakelti vitamino D kiekį, nei tie kurie turi 1000 TV. Nors tai ir gali būti naudinga tam tikrai daliai visuomenės, kai kuriems net ir papildomi 1000 TV vitamino D multivitaminuose (iš viso 2000 TV per dieną) gali būti nepakankamas kiekis, ypač tiems, kurie turi vitamino D deficitą.
Geros naujienos, kad tam yra sprendimas. Mitybą papildomai papildžius vitamino D papildais šalia jau vartojamų multivitaminų būtų puikus, nebrangus ir efektyvus vitamino D atstatyme organizme įrankis. Patarimas: vartokite savo vitamino D papildą vartodami riebų maistą, nes tokiu būdu organizmas lengviau įsisavins šį vitaminą.

Vidutiniškai 1000-2000 TV talpinantys multivitaminai gali būti naudingi norint palaikyti vitamino D kiekį optimaliame lygyje. Bet tokios dozės retai palaiko tinkamą lygį vartojant ilgiau. Optimalus vitamino D kiekis pagal “Life Extensions” mokslinės literatūros apžvalgą yra 50 – 80 ng/mL. Šis kiekis skiriasi nuo standartinės koncentracijos: 20 ar 30 ng/mL. Taip pat svarbu paminėti, kad “Endocrine Society” dabar rekomenduoja palaikyti minimalų 40 ng/ml lygį.

Nuo ko pradėti? Pirmiausia reikia atlikti 25-hidroksivitamino D kraujo tyrimą, kad nustatyti koks yra kiekis kraujyje.

Ar jūs vartojate vitaminą D ar ne, vitamino D tyrimas padės jums ir jūsų gydytojui nustatyti kiek vitamino D turėtų būti vartojama. Jei jūsų lygis yra žemiau nustatytos rekomenduojamos ribos, medikai dažnai gali išrašyti trumpalaikį, aukštos koncentracijos vitaminą D kaip receptinį vaistą (Vitamino D2 formoje), kuris yra skirtingas nuo įprastai be recepto parduodamų vitamino D (D3) papildų ir skiriasi savo doze (svyruoja 1000-7000 TV). Tyrimai parodė, kad ilgam naudojimui geriausias yra D3 cholekalciferolis.

Do multivitamins contain enough vitamin D?