Vitaminas D3 daug veiksmingesnis nei D2

2012/02/20 Kategorija: Klinikiniai tyrimai ir studijos

Vitaminas D3 yra daug veiksmingesnis nei D2, kai norima padidinti šios naudingos medžiagos kiekį organizme, rodo JAV atliktas tyrimas. Nustatyta, kad organizmas vitamino D3 sukaupia 2–3 kartus daugiau nei vitamino D2. Tyrimo ataskaitą paskelbė žurnalas „Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism“, praneša nutraingredients.com.

Mokslininkai 33 sveikiems tiriamiesiems 12 savaičių davė po 1250 mikrogramų vitamino D3 arba D2 per savaitę. Nustatyta, kad maždaug 17 proc. suvartoto vitamino D3 kiekio organizmas sukaupė, o visa kita dalyvavo medžiagų apykaitoje arba iš organizmo buvo pašalinta.

„Tai atitinka kasdieninį maždaug 175 mikrogramų kiekį, o vitamino D koncentracija tyrimo pabaigoje buvo 50 nanogramų mililitre kraujo“, rašo tyrimo autoriai. Optimalus vitamino D kiekis organizme laikomas nuo 50 iki 80 nanogramų mililitre kraujo.

„Vitaminą D vartojant tokiomis dozėmis kaip šiame tyrime, daugiausia jo suvartota medžiagų apykaitai. Mūsų žiniomis, tai yra pirmasis tokio pobūdžio tyrimas“, – rašo Kreitono universiteto mokslininkai.

Žmogaus organizmui svarbiausios vitaminio D formos yra cholekalciferolis (D3) ir ergokalciferolis (D2), kuriuos kepenys ir inkstai perdirba į 25-hidroksivitaminą (kaupiamas organizme) ir į biologiškai aktyvų 1,25-dihidroksivitaminą.

Šiomis abejomis vitamino D formomis mokslininkai labai domisi ir dėl jų daug ginčijasi. Keliais tyrimais prieita prie išvados, kad vitaminas D2 yra 30–50 proc. mažiau veiksmingas nei D3 siekiant kraujyje sukaupti reikiamą šios medžiagos kiekį. Tačiau 2008 m. Bostono universiteto mokslininkai pranešė nustatę, kad abi vitamino D formos yra vienodai efektyvios 25(OH)D organizme sukaupti.

Kreitono universiteto mokslininkai kaip tik ir siekė daugiau aiškumo šiame ginče. Vidutinis tiriamųjų amžius buvo 49,5 metų.

„Naudodami įvairius būdus, nustatėme, kad D3 buvo nuo 56 iki 87 procentų veiksmingesnis nei D2 padidinant 25(OH)D kiekį kraujyje“, – rašo mokslininkai. Jų nuomone, šiuos rezultatus galima pritaikyti gydant pacientus.

Kartu mokslininkai pastebi, kad reikia atlikti didesnių ir ilgesnių panašaus pobūdžio tyrimų.

Vitamino D nepakankamumo simptomai yra raumenų skausmas, silpni kaulai, energijos trūkumas ir nuovargis, susilpnėjęs imunitetas, polinkis į depresiją ir nuotakų kaita, miego sutrikimai.

Mokslininkai teigia, kad beveik pusė visų žmonių turi mažiau vitamino D nei optimalus kiekis, ir ši problema didėja, žmonėms vis daugiau laiko leidžiant patalpose.